fbpx

Prosjekter

Produktfoto av Kaptein Willys sommerhonning på et mørkebrunt bord, med en hvit blomst i fokus og et helt stykke honning med voks fra bikuben

Kaptein Willys Sommerhonning

Dette produktetfotografiet ordnet vi for DS KYSTEN for å hjelpe med salg av produktet om bord skipet.

HydroKleen

Denne reklamefilmen for HydroKleen fremhever deres ekspertise i å rengjøre og vedlikeholde varmepumper. Med visuelt fengslende videoklipp fokuserer vi på montørers dyktighet og detaljene i arbeidet. En engasjerende voiceover forsterker historien, understreker HydroKleens dedikasjon til kvalitet og effektivitet for både kundene og utstyret de håndterer.

Daglig leder og frisør Susanne hos Ametyst Frisør

For Ametyst Frisør fotograferte vi en del forskjellige portretter og bedriftsbilder som frisørsalongen bruker på sosiale medier som Facebook og Instagram.

Norsk Forening for Slagrammede

I dette innsiktsfulle intervjuet presenteres en personlig fortelling fra en som er berørt av slag. Med nøye utvalgt lyssetting skaper vi en sterk visuell kontrast, som setter intervjupersonen i fokus og understreker deres sentrale rolle i fortellingen.

Intervjuet utforsker dyptgående personens utfordringer og triumfer, og gir et viktig innblikk i livet etter et slag. Ved å holde fokus på intervjupersonen, formidler vi en historie om motstandskraft, håp og personlig styrke som er kjernen i Norsk Forening for Slagrammedes arbeid.

Dette er mer enn et intervju; det er en invitasjon til å forstå og verdsette den kollektive styrken og det positive samholdet som finnes blant medlemmene av Norsk Forening for Slagrammede.

Synne Stenvik i en blå/lilla treningstopp, står naturlig og smiler inn i kameraet mot en lyseblå bakgrunn
Portrettbilde av Henning Olsen fra Olsen og Nordhavn varmepumpeservice ONVS.no med blå fotobakgrunn- Portrettfoto, Portrettfotografering, Foto & Video, Bedriftsfoto, Bedriftsfotografering, Sarpsborg - Norgency
Jente med brunt hår og briller som tenker, med oransje bakgrunn
Portrett av Vetle i studio med hvit bakgrunn og gammeldags skinnstol
En smilende mannlig selger fra IDG-Tools poserer foran en rød bakgrunn.

Informasjonsfilm om strekktak for ABC Elektro

Noen filmprosjekter skiller seg ut, og informasjonsfilmen jeg laget for ABC Elektro er definitivt en av disse. Selskapet ønsket en informativ reklamevideo om strekktak, noe som satt spesifikke krav til omgivelsene. Ja, som en romtemperatur på 60–70 varmegrader!

Her kan du lese mer om hvordan innspillingen foregikk.

Varmt – selv for en røykdykker

Jeg startet arbeidsdagen hjemme hos prosjektleder i ABC Elektro, Georg Pettersen, som også figurerer i videoen. Alt det elektriske i taket var allerede klart, så det eneste som gjenstod var å sette opp skinner på veggene som strekktaket kunne henges opp på.

Det var også nødvendig å varme opp rommet til 60–70 varmegrader, slik at materialet kunne strekkes og festes som strekktak.

Selv om jeg har papirene som trengs for å kunne være røykdykker om bord på skip, og tidligere har gjennomgått øvelser for maskinbrann, må jeg innrømme at jeg synes livet er litt herligere når lufttemperaturen er normal!

Men, hva gjør man vel ikke for et bra filmresultat?

Hele prosessen fra A til Å

Totalt satt jeg av én dag til innspilling av filmen, noe som ga meg mulighet til å fange hele prosessen på film. Jeg mener dette var viktig for å få et best mulig resultat.

Jeg møtte montørene før arbeidet begynte, og fikk tatt noen filmklipp av hvordan taket så ut i utgangspunktet.

For meg var dette litt av hovedpoenget med filmen – å kunne vise kontrasten mellom sluttresultatet og det opprinnelige taket. Før-og-etter-bildene vises allerede innledningsvis i filmen for å fange seerens interesse.

En informasjonsvideo med sjel

Jeg intervjuet også Georg fra ABC Elektro for å gi informasjonsvideoen litt mer personlighet. Når noen snakker i en reklamefilm blir den straks med troverdig, og den vekker mer interesse hos seeren.

Det ble brukt videolys under intervjuet, slik at Georg kom til sin rett.

Alt i alt var dette et veldig morsomt innspillingsprosjekt for meg, og jeg fikk senere høre at kunden også var veldig fornøyd med resultatet!

Film om Sjeldenstrategien med overlege Holme

I samarbeid med det internasjonale legemiddelselskapet Takeda, lagde vi en film om Sjeldenstrategien. Denne filmen ble vinklet opp mot Sjeldendagen, som er en internasjonal dag for sjeldne diagnoser.

Sjeldendagen skal bidra til å gjøre både beslutningstakere og andre mer oppmerksomme på sjeldne diagnoser og måten disse kan påvirke livet til de rammede og deres pårørende.

Vi møtte overlege Pål Andre Holme på Rikshospitalet, der han fortalte om Sjeldenstrategien – altså den norske strategien for videre arbeid med sjeldne diagnoser.

Mange hensyn å ta

Da denne filmen skulle spilles inn, var det viktig at den ble laget i tråd med regelverket. Det var blant annet nødvendig å ta hensyn til hva slags informasjon som kan tas med i filmen og ikke.

Navn på legemidler eller hvordan disse fungerer er et eksempel på hva som ikke kan inkluderes i slike filmer.

Hvordan holde på seerens interesse?

Et personintervju kan ha en tendens til å bli litt «flatt» dersom man kun filmer fra én og samme vinkel og avstand hele veien. Derfor valgte vi å bruke to kameraer. Det ble også lagt på diverse animasjon og undertekst slik at det blir lettere å forstå budskapet både med og uten lyd.

På den måten kunne vi sikre råmateriale fra ulike vinkler og avstander. Dette ga filmen et mer dynamisk preg, og bidrar til at seerens interessenivå holdes oppe.

PS! Vi har tidligere utført et filmintervju om blødersykdom for en annen kunde, CSL Behring. Se personintervjuet med Anne Rømke her, om du er nysgjerrig!

Fokus på de to intervjuobjektene

Hemofili A-rammede Mats Henriksen forteller om sine erfaringer med blødersykdom, mens ekspert på fagfeltet, overlege Pål Andre Holme, snakker om blødersykdom fra et faglig og samfunnsmessig perspektiv.

Denne informasjonsvideoen for Takeda vil forhåpentligvis gjøre at flere får kunnskap om blødersykdom og sjeldne diagnoser.

Film om hemofili A

I forbindelse med Sjeldendagen ønsket legemiddelselskapet Takeda en informasjonsvideo om hemofili A – en blødersykdom som er forholdsvis sjelden.

Fornøyd med resultatet

Når vi filmet med to forskjellige kameraer, kunne vi klippe filmen slik at det ferdige resultatet ble mer dynamisk. Vi ble veldig fornøyd med resultatet, og synes at det Holme forteller om Sjeldenstrategien kommer godt frem.

Takeda har brukt filmen innen markedsføring, og vi håper den kan bidra til at flere fatter interesse for Sjeldendagen.

Vestma produksjon. Gode bedriftsbilder er viktig for å presentere bedriften, enten om det er i sosiale medier eller på nettstedet.

Vestma Produksjon jobbil og henger foran bygget

en reklamefilm litt utenom det vanlige

Om bedriften din har et markedsføringsbudskap, vil det ofte være enklere å formidle dette ved hjelp av en reklamevideo. Med en video kan man dra nytte av både lyd og visuelle virkemidler, noe som gjør formatet ekstra virkningsfullt.

En reklamefilm kan ikke bare vekke oppmerksomheten til målgruppen din, den kan også skape engasjement og spille på flere strenger i mottakers følelsesregister. Det er også interessant at mottakeren vil huske innholdet i en film langt bedre enn tekstinnhold.

En reklamefilm litt utenom det vanlige

Da Olsen & Nordhavn Varmepumpeservice AS ønsket en informativ reklamevideo for tjenestene sine, ble Norgency satt på jobben. Resultatet ble veldig bra, og i videoen vil alle som har behov for varmepumpeservice se hvordan gutta jobber.

Det mange kanskje ikke tenker over, er at denne reklamefilmen er spilt inn på en noe uvanlig måte. Du la kanskje ikke merke til det ved første øyekast, men videoen er faktisk spilt inn i min egen stue! Så, hvordan ble filmingen gjennomført i praksis?

Det er ikke hver dag man får mulighet til å spille inn en reklamefilm i stua! Men skulle jeg få dette til, var jeg avhengig av godt lys og en noenlunde nøytral bakgrunn. Jeg rigget opp et fotostudio ved siden av innspillingsarenaen, slik at jeg kunne bruke stua med godt lys-, lyd- og kamerautstyr.

Selve innspillingen

I reklamevideoen møter du Henning Olsen og Kjetil Nordhavn. Det var veldig hyggelig å ha besøk av de to gutta, og de var fantastiske å jobbe sammen med. Både Olsen og Nordhavn har mye yrkesstolthet, og de har en genuin interesse for det de driver med. Det var derfor viktig for meg å få dette frem i reklamefilmen. For at du som seer skal få et godt inntrykk av hvordan varmepumpeservice utføres, forteller Olsen om prosessen i forgrunnen, mens Nordhavn utfører service på en varmepumpe i bakgrunnen.

Fornøyd med resultatet

Det er kanskje overraskende at resultatet ble så bra som det ble, gitt at innspillingen foregikk hjemme. Men dette viser bare at godt utstyr og riktig innspillingsteknikk er blant de viktigste verktøyene når en reklamefilm skal lages. Olsen uttalte også at de var veldig fornøyde med reklamefilmen, og at de ikke hadde forventet en såpass stilig film!

Promofilm laget for Wican Data AS for Olsen & Nordhavn Varmepumpeservice. 

Bilde fra bedriftsfotografering med Mesta Skedmokorset grunnundersøkelser - Foto & Video, Bedriftsfoto, Bedriftsfotografering, Sarpsborg - Norgency. Mesta Skedsmokorset boremaskin
Hånd tar undergrunnsprøver med kniv direkte fra drillen
Fem arbeidere i reflektivt arbeidstøy som står foran en oransje arbeidsbil og prater med hverandre på en solskinsdag.

NORGENCY INSTAGRAM FEED

Følg oss på Instagram @norgency og tag gjerne bildene dine med #norgency. Vi elsker å se bilder fra kundene og følgerne våre!

[instagram-feed feed=1]

Kontaktskjema

Telefon

984 83 906

Epost

Alex@Norgency.no

Adresse

Sarpsborg

Skroll til toppen