Reklamefilm
Reklamefilmer til nett og nettsider
Når en bedrift bestiller video, er det ofte snakk om reklamevideo – altså en video som forklarer fordelene forbrukerne kan få ved å kjøpe et produkt eller en tjeneste. Reklamevideo kan vises på TV, men også på sosiale medier eller egen nettside. Når man skal lage en video til reklameformål, er det viktig å ta hensyn til hvem bedriftens målgruppe er. Deretter planlegger man hva reklamevideoen skal inneholde, før selve innspillingen igangsettes. Det ferdige resultatet er en video som fremmer bedriftens produkt eller tjeneste på en fordelaktig måte. Ofte tas det i bruk virkemidler, enten i form av musikk, filtre eller lignende. Reklamefilm av produkt eller tjeneste kan fås både korte og lange, alt etter hva du planlegger å bruke filmen til.
Norske bedrifters nettsider består som regel av tekst og bilder. De siste årene har imidlertid stadig flere fått øynene opp for video. Med video kan man ikke bare engasjere besøkende på nettsiden mer enn hva man kan med tekst. Man kan også sørge for at bedriften blir lettere å finne gjennom Google-søk!
Video er brukervennlig
En annen grunn til å velge video, er at mediet er veldig brukervennlig. Selger bedriften din en tjeneste eller et produkt som skal introduseres for kundene, er video helt ypperlig. Gjennom film kan du forklare og samtidig demonstrere hvordan tjenester eller produkter fungerer.
Selger du for eksempel et møbel, kan du lage en forklaringsvideo som viser hvordan møbelet skal monteres. Dette vil ofte være enklere å forstå enn en lang og kjedelig bruksanvisning.
Hvordan kan bedriften din dra nytte av video?
Norske bedrifters nettsider består som regel av tekst og bilder. De siste årene har imidlertid stadig flere fått øynene opp for video.
Med video kan man ikke bare engasjere besøkende på nettsiden mer enn hva man kan med tekst. Man kan også sørge for at bedriften blir lettere å finne gjennom Google-søk!